dijous, 16 de juny del 2011

SALUT INICIA LA REORDENACIÓ DELS SERVEIS SANITARIS DE L'ATENCIÓ CONTINUADA I D'ALTA ESPECIALITZACIÓ

Segons informa el Catsalut:

La prestació de serveis altament especialitzats s’ordena en base a criteris de qualitat i eficiència.

Es potencia l’atenció telefònica per indicar al ciutadà quin dispositiu d’atenció urgent és el més adequat per resoldre el seu problema.

Aquestes accions de reordenació, segons el Catsalut, tenen un estalvi previst de 65 milions d’euros.


1. Serveis terciaris o d’alta especialització a Catalunya
2. Procés de reordenació de l’atenció urgent


1. Serveis terciaris o d’alta especialització a Catalunya
S’entén per terciarisme el conjunt de serveis altament especialitzats o amb un requeriment tecnològic i d’expertesa professional molt elevats que, per la seva complexitat i característiques especials, es beneficien de la seva concentració en un nombre reduït de centres sanitaris.
Alguns dels processos implicats són: els trasplantaments, neurociències, cardiologia terciària, cirurgia toràcica, cirurgia vascular, oncologia, etc.
La reordenació dels serveis d’alta complexitat va començar l’any 2008 i permetrà configurar un nou model de terciarisme basat en criteris de qualitat i eficiència. La tasca de reordenació és fruit d’un procés de diàleg i consens amb els centres implicats, els professionals i  les societats científiques i l’estratègia està centrada en els resultats d’excel·lència.

2. Procés de reordenació de l’atenció urgent
El procés de reordenació és la continuació d’un model iniciat en els darrers anys, que vol facilitar l’atenció en el dispositiu més adequat en base a la proximitat territorial, i que segueix experiències que ja s’han realitzat en àrees com ara Osona o l’Esquerra de l’Eixample de Barcelona.
L’objectiu és potenciar l’atenció  telefònica com a primer contacte, a través del telèfon del Sanitat Respon ( 902 111 444)  i del 061. L’atenció telefònica determinarà en quin dispositiu el pacient rebrà l’assistència més idònia: transport sanitari urgent, CAP, CUAP, hospital o atenció domiciliària del personal mèdic o d’infermeria.

Per saber-ne més: