S'amplien,
així, a cinc les excepcions per percebre la totalitat del sou des del primer
dia de la baixa laboral, incloent-hi embaràs i violència de gènere
Així ho ha anunciat la secretària d’Administració i
Funció Pública, Meritxell Masó, després de la segona reunió de la Mesa General de la Funció Pública que
ha tingut lloc, entre representants de l’Administració de la Generalitat i de les
organitzacions sindicals, a la seu del Departament de Governació i Relacions Institucionals.
Aquestes excepcions se sumen a les que ja s’estaven
aplicant des del passat mes d’octubre, que són les baixes per IT que es
produeixin durant l’embaràs, així com les baixes motivades per situacions de
violència de gènere degudament acreditades, i durant les quals els empleats
públics també perceben el 100% de la retribució des del primer dia.
Cal recordar que des del 15 d’octubre de 2012
s’apliquen les mesures imposades pel Govern de l’Estat i previstes en el Real
Decreto Ley 20/2012, que modifica el règim retributiu durant la situación
d’incapacitat temporal per als empleats públics inclosos en el règim general de
la Seguretat Social.
Així, en
cas d’incapacitat transitòria, els empleats públics percebem el 50% del sou del
primer al tercer dia de baixa laboral; del quart al vintè dia, ambdós inclosos,
percebem el 75% del sou, i a partir del dia 21 i durant tot el període
d’incapacitat temporal, el 100% de la retribució.
Queda pendent de concretar com es fa l’aplicació
d’aquests nous suposits, i en concret la retroactivitat d’aquesta mesura,
recordem que aquesta és una de les propostes de la part social.