Publica portalesmedico.com
El govern català homologarà les
tecnologies de veu de la companyia Verbio per implementar la cita prèvia
automàtica en els Centres d'Atenció Primària amb un acord ja atorgat que se
signarà el proper mes de desembre
La
Generalitat de Catalunya ha escollit Verbio, la companyia líder de tecnologies
de la parla en el mercat hispanoparlant, perquè aquesta pugui implementar la
cita prèvia automàtica en els centres de salut catalans mitjançant les seves
solucions tecnològiques.
Verbio,
que signarà el contracte amb la Generalitat al desembre, es farà càrrec
d'aquesta iniciativa després del concurs llançat pel govern català per establir
un procés automàtic per via telefònica que permeti donar cites prèvies als
pacients des dels Centres d'Atenció Primària (CAP) i des dels hospitals
adherits a la xarxa hospitalària catalana.
A
més de la cita prèvia, les solucions tecnològiques de Verbio oferiran als
ciutadans un recordatori de visites i un sistema de confirmació d'assistència a
la visita. L'objectiu d'aquesta iniciativa és afavorir la comunicació entre els
ciutadans i la sanitat catalana per alliberar les hores perdudes per absència
del pacient i poder assignar a altres pacients que estiguin en la llista
d'espera. Així, la Generalitat ha decidit buscar una solució a la problemàtica
de l'absentisme a les visites mèdiques, que fins ara ha generat pèrdues i ha
augmentat les llistes d'espera a la sanitat catalana.
Tal
com sol·licitava el plec govern català, Verbio generarà un portal de veu que
dedicat a la gestió de cites i recordatoris entre els ciutadans i
l'Administració sanitària en un entorn tecnològic que funcionarà les 24 hores
al dia durant els 7 dies de la setmana. El sistema de tecnologies de veu per
via telefònica permetrà a més d'automatitzar la concertació de cites, tenir el
recordatori pertinent uns dies abans de la mateixa i permetrà als ciutadans
accedir a la informació associada amb total seguretat.