Pàgines

dimarts, 17 de maig del 2022

Prou pressions al personal GiS de la GTCC!

 

Des de La Intersindical denunciem la pressió laboral que està patint el personal de Gestió i Serveis de la Catalunya Central de l'ICS. Aquesta pressió és deguda a l’augment de la carrega de treball que pateixen els i les nostres companyes, ja que des de la pandèmia de la COVID-19 ha augmentat tant  l'activitat assistencial com el nombre de noves tasques, referències no retribuïdes, i per rematar-nos, l'ús del control de l'atenció telefònica per part de la direcció per pressionar-nos encara més.

També denunciem la reducció del personal de reforç, els i les companyes amb nomenaments eventuals que durant la pandèmia hi ha posat el coll, “- la nostre empresa us agraeix el serveis, -un copet a l’esquena i au, si et necessitem ja et cridarem”.

La sobrecàrrega laboral s’està traduint amb un augment de l’estrès i l’empitjorament de les condicions laborals dels i de les nostres companyes, així com un pitjor servei a la ciutadania, cosa que el nostre sindicat no pot permetre.

La direcció s’excusa dient que es un canvi de model de treball.

Quin canvi de model volen aplicar?

- La UBA3? Quan molts dels equips no arriben a UBA 2.5. 

- El Planifica’t? On el que es vol fer és delegar competències sense supervisió al personal de categories inferiors sense protocols, ni formació, ni adequació a la categoria corresponent ni tampoc cobertura legal per part de l’ICS?

 - Una telefonia més eficient? Que per a l’únic que està servint és perquè les direccions pressionin encara més al personal mitjançant gràfiques i estadístiques que ningú ha consensuat ni ningú es creu, i els que hi treballem veiem que són incorrectes?

Per això demanem a la Gerència Territorial Catalunya Central de l'ICS: 

Primer.- Adequació de les plantilles a la realitat actual.

Segon.- Directrius clares amb protocols establerts i consensuats en els equips, i validats per part de les direccions i els representants dels i les treballadores.

Tercer.- Que s’aturi immediatament la coacció al personal de gestió i serveis amb el control de la telefonia.

Quart.- Millora i reconeixement de la categoria laboral del personal UAC així com unes DPO i Carrera justes.

Quart.- Cobertura legal per part de l'ICS.