Pàgines

dijous, 12 de maig del 2022

Resultats de l'enquesta sobre condicions de treball del personal de la GTCC

 

Al mes de desembre de 2021 la Intersindical ICS Catalunya Central vam tancar una nova enquesta (llegir+) sobre condicions laborals del personal de la Gerència Territorial Catalunya Central de l'ICS. 

Una vegada analitzats els resultats, compartim els resultats i les següents conclusions:


1.     Alta temporalitat: Més del 60% de les persones enquestades manifesta que la seva vinculació és temporal. No obstant gairebé el 40% fa més de 10 anys que hi treballen a l’ICS.

2.     Càrregues de treball:

/ Gairebé el 70% del personal de la GTCC afirma que la seva carrega de treball és d’una pressió alta o molt alta.

/ El personal sanitari és el que manifesta una pressió més alta.

/ El personal que manifesta més càrrega de treball pertany a l’àrea territorial del Bages-Berguedà-Solsonès.

3.     Desigualtat retributiva: Només un 20% del personal considera que hi ha igualtat retributiva. El 85% del personal GiS considera que són el col·lectiu més afectat per la desigualtat retributiva. Consulta el nostre informe sobre DPO i Carrera professional justes per a tot el personal (llegir+)

4.     Promoció professional:

El 73% manifesta que les convocatòries de selecció de personal impedeixen la seva promoció professional, !!!

i més del 80% inclouria el currículum cec en els processos de selecció de personal estatutari temporal per evitar discriminacions i afavorir la igualtat d’oportunitats. (llegir+)

5.     Normes de funcionament intern: El personal ACUT i el personal de serveis centrals és el més afectat per la falta de plans funcionals o normes de funcionament intern.

6.     IntegRHo i calendari laboral:

/ El personal enquestat dona un aprovat justet a l’IntegrRHo, actual sistema de gestió del temps de la GTCC, amb un 2,8 sobre 5.

Modificació del calendari per necessitats de l’empresa: Més del 66% del personal afirma que el seu calendari ha patit modificacions alguna o moltes vegades al llarg de l’any per necessitats de l’empresa.

7.     Desconnexió digital:

El 72,5% afirma que l’empresa contacta fora de la jornada ordinària de treball

/ i gairebé el 48% afirma que l’empresa ho fa mitjançant WhatsApp , Telegram o altres sistemes de missatgeria instantània fet que afecta més al personal sanitari que al de gestió i serveis.

8.     Polítiques d’igualtat: Les enquestades donen un aprovat justet al Pla d’Igualtat.

9.     Conciliació laboral i familiar: Hi ha certa divisió amb aquesta qüestió tot i que el 43% creu que l’empresa facilita bastant la conciliació, mentre que un 35% creu que la facilitat poc.

10. Nou permís per cuidar d’un/a fill/a menor d’edat contagiat per la COVID-19 (o altre virus pandèmic) i amb confinament domiciliari: Les enquestades puntuen amb bona nota la possibilitat d’introduir aquest nou permís, amb un 4,1 sobre 5.

11. Pla formatiu amb la participació activa les universitats i els col·legis i associacions de professionals de Catalunya: Alt interès amb que les universitats, els col·legis i associacions catalanes participessin activament en el nostre Pla Formatiu 4,2 sobre 5.

12. Acordar fórmules contractuals i retributives orientades a fer atractiu l'exercici professional en les zones rurals i altres llocs de difícil cobertura: les persones enquestades puntuen amb un 4,3 sobre 5 la proposta de què s’acordin fórmules per atraure professionals a zones difícils de cobrir.

13. Recuperació de talent: Més del 87% de professionals està d’acord amb introduir mecanismes i incentius per recuperar la gran quantitat de professionals que van emigrar durant els anys de la crisi econòmica.

14.  Satisfacció amb les condicions laborals:

/ El 50% del personal enquestat està poc o gens satisfet amb les condicions laborals

/ i només un 2,25% manifesta que està molt satisfet.

/ Més de la meitat del personal sanitari està poc o gens satisfet,

/ mentre que en el personal de gestió i serveis, el 47% està poc o gens satisfet.

Podeu consultar l’informe complet aquí .