Pàgines

dimecres, 3 d’abril del 2024

Resolució d'avaluació i pagament dels objectius, i recurs en cas de disconformitat - Direcció per objectius (DPO)

Com expliquem a l'entrada Avaluació final dels objectius i al·legacions prèvies a la resolució de pagament, els directors del centre hospitalari o d'atenció primària emeten la corresponent resolució d'avaluació i pagament de les DPO, degudament motivada, que es notificarà individualment a les persones interessades, una vegada finalitzat el termini per la presentació d'al·legacions i fetes les correccions que en el seu cas s'haguessin considerat oportunes. A continuació t'expliquem en què consisteix aquesta resolució, com es notifica als professionals i com poden aquests interposar recurs en cas de disconformitat. 

Resolució de reconeixement del percentatge d’assoliment d’objectius i d’autorització de l’abonament de les retribucions

La resolució del director/a del centre hospitalari o d'atenció primària reconeix el percentatge d’assoliment d’objectius i autoritza l’abonament de les retribucions que se’n derivin d'aquest percentatge per mitjà del complement de retribució variable corresponent a l’assoliment d’objectius a l’exercici corresponent (per defecte l'any anterior a l'actual).

Aquesta resolució s'ha de notificar individualment a cada professional dins del termini de deu dies (hàbils) a partir de la data en què es dicti.

Notificació als professionals

Aquesta notificació ha de:

  • contenir el text íntegre de la resolució de reconeixement del percentatge d’assoliment d’objectius i d’autorització de l’abonament de les retribucions, 
  • indicar que no posa fi a la via administrativa (ja que els actes dictats pels serveis corporatius, per les unitats de gestió i per les gerències territorials de l'Institut Català de la Salut no exhaureixen la via administrativa d'acord amb l'article 17 de la Llei de l'ICS
  • expressar que el recurs procedent és el d'alçada i que s'ha d'interposar davant del Director Gerent de l'ICS en el termini d'un mes a partir de la notificació.

La notificació, que haurà de ser electrònica, s'entendrà practicada en el moment que es produeixi l'accés al contingut de l'acte notificat, en aquest cas la resolució, o bé, si aquest accés no s'efectua, pel transcurs del termini de 10 dies naturals des de la seva posada a disposició sense que l'empleat/da hagi accedit a la mateixa.

Com a empleat/da públic/a rebràs un avís al teu correu electrònic o al teu mòbil informant-te de la posada a disposició de la notificació. Encara que no ho rebis, la notificació seguiria sent vàlida.

L'ICS pot utilitzar l'ATRI (ATRI -avisos-) o qualsevol altre sistema per a realitzar aquesta notificació. El sistema de notificació electrònica acredita la data i hora en què es produeix la posada a disposició de l'interessat de l'acte objecte de notificació. Igualment, el sistema acredita la data de l'accés del destinatari al contingut del document notificat o que la notificació es va considerar rebutjada per haver transcorregut el termini legalment establert.

Al peu de la notificació trobareu la següent informació i el vostres resultats:

  • Dies de la fitxa a tenir en compte per calcular l'import: (nombre dies)
  • Dret a cobrar DPO: SI/NO 
  • Dies per veure si té dret a DPO *: (nombre dies)
  • Assoliment total: (percentatge)
  • Dies de baixa en tot l'any: (nombre dies) 
  • Assoliment individual: (percentatge)
  • Import a percebre: (import en euros)
  • Import base: (import en euros)
  • Base a mitjanes: Si/No
  • Data inici fitxa: (data en format dd/mm/aaa)
  • Data fi fitxa: (data en format dd/mm/aaa)

* (dies treballats en l'any - dies de permís sense sou en l'any):

Recurs en cas de disconformitat: recurs d'alçada

Si teniu alguna disconformitat davant la resolució de reconeixement del percentatge d’assoliment d’objectius i d’autorització de l’abonament de les retribucions, podeu presentar un recurs d'alçada davant el director gerent de l’Institut Català de la Salut, en el termini d’un mes comptador des de l’endemà de la publicació de la resolució .

En aplicació de l’article 85.1 del Decret 76/2020, de 4 d'agost, d'Administració digital, el recurs d’alçada s’ha de presentar de manera obligatòria a través del formulari electrònic “Interposició de recursos administratius contra actes de l’Institut Català de la Salut en matèria de personal” que trobareu a la pàgina web “Tràmits Gencat” o clicant l’enllaç següent: https://web.gencat.cat/ca/tramits/tramits-temes/Interposicio_recurs_admon_contra_resolucions_ICS_materia_personal?category=70961641-b2c0-11e9-8dc5-005056924a59 


A la pàgina DPO del blog de la Intersindical a l'ICS pots ampliar informació sobre Direcció per objectius (DPO)

En cas de dubtes pots posar-te en contacte amb La Intersindical a l'ICS enviant-nos un correu a ics@intersindical-csc.cat. Tens dret a obtenir suport sobre com presentar el recurs a les unitats de la direcció del teu centre hospitalari o gerència d'atenció primària.


🚩Lluitem per millorar les condicions laborals! #LluitemAmbTu

👍 Segueix-nos a:
✖️Twitter 📻Telegram 🔵 Facebook 📸 Instagram

📝 Afilia't i lluita amb La Intersindical!
📧 ics@intersindical-csc.cat