Avaluació al final del procés
L'avaluació final dels objectius haura de finalitzar el darrer dia del mes de febrer, sempre que no es produeixi alguna causa extraordinaria que justifiqui l'endarreriment de l'avaluació.
Els directors/es d'hospital i d'atenció primària corresponents, són els òrgans competents per valorar el grau d'assoliment d'objectius pels professionals durant el període de referència. En el cas del Centre Corporatiu correspon a les respectives unitats directives.
La informació relativa a l'avaluació del professional efectuada de conformitat amb els objectius, indicadors i metes establerts i aplicats en el procés, haura de constar necessariament en la fitxa de valoració, que es formalitzara en model normalitzat. En la fitxa de valoració quedara constancia a més del percentatge d'objectius assolit pel professional en relació amb la meta establerta, la data en qué es realitza la notificació del resultat de l'avaluació.
Si el professional es nega a signar la fitxa d'avaluació d'objectius, el lliurament s'haura d'acreditar mitjançant dos testimonis o a través de qualsevol altre mecanisme que justifiqui que la comunicació s'ha dut a terme (notificació mitançant ATRI). Cal recordar que la notificació electrònica s'entendrà produïda en el moment de l'accés al contingut de l'acte notificat, o bé, si aquest accés no s'efectua, pel transcurs del termini de 10 dies naturals des de la seva posada a disposició sense que hagi accedit a la mateixa.
Sense perjudici de la comunicació formal del resultat de l'avaluació a la persona interessada, d'acord amb el que s'estableix al paragraf anterior, es realitzarà una entrevista amb el superior jeràrquic, als efectes de revisar conjuntament el grau d'assoliment deis objectius fixats.
Quan finalitza l'avaluació es dona publicitat, de forma individual, a través de les connexions telemàtiques corporatives (SGRH) i a través de les unitats de recursos humans, dels resultats de l'avaluació i de la traducció d'aquest resultat a l'import del complement de productivitat variable que correspongui.
La resolució provisional inclourà:
- el percentatge d'assoliment d'objectius
- i la resta de condicions de les quals en depèn el pagament del complement de productivitat variable:
- número de dies computables(dies de la fitxa a tenir en compte per calcular l'import),
- dies per veure si té dret a DPO (dies treballats en l'any - dies de permís sense sou en l'any)
- dies de baixa en tot l'any
- períodes amb reducció de jornada o de prestació a temps parcial,
- compliment de requisits,
- etc.
- dret a cobrar DPO (si/no)
- import a percebre
- import base
- data inici fitxa
- data fi fitxa
- base a mitjanes (si/no)
En el termini de 10 dies comptadors a partir de l’endemà de la data de la exposició de resultats de l'avaluació, els professionals podran fer les observacions i presentar les al·legacions que considerin oportunes en relació a l'avaluació efectuada i a la resta de condicions aplicades en el càlcul del complement de productivitat.
Aquestes al·legacions es poden realitzar des dels portals d’intranet https://www.ics.intranet.gencat.cat/sgrh/ i internet https://www1.ics.gencat.cat/SGRH.
Les al·legacions i observacions, si n'hi ha, s'hauran d'incorporar a la fitxa de valoració i ser conegudes per la unitat que hagi estat responsable de l'avaluació de resultats a efectes de la seva valoració.
Resolució de l'avaluació i pagament
Finalitzat el termini per la presentació d'al·legacions i fetes les correccions que en el seu cas es considerin oportunes, els directors del centre hospitalari o d'atenció primària seran informats del contingut i desenvolupament del procés d'avaluació.
A la vista del contingut de les fitxes de valoració, emetran la corresponent resolució d'avaluació i pagament, degudament motivada, que es notificarà individualment a les persones interessades (ATRI -avisos-).
En cas de dubtes pots posar-te en contacte amb La Intersindical a l'ICS enviant-nos un correu a ics@intersindical-csc.cat. Abans de presentar al·legacions pots adreçar-te a la teva unitat de desenvolupament professional.