dilluns, 8 d’abril del 2013

Per uns serveis a la ciutadania públics i de qualitat

Aquest dissabte 6 d'abril va tenir lloc el V Congrés de la Intersindical-CSC. A proposta de la Federació d'Administracions Públiques el plenari del Congrés va aprovar per àmplia majoria (98% dels vots) una resolució  sobre administració pública:  


El V Congrés de la Intersindical-CSC MANIFESTA QUE:
  •  Els Serveis Públics constitueixen una de les estructures essencials d’un Estat i la principal raó de la seva existència. Aquests han de tenir per objectiu la redistribució de la riquesa per a la consecució d’una societat justa i cohesionada.
  •  Tot allò que comporti la pretensió de guany econòmic, que necessàriament pretenen les externalitzacions i privatitzacions repercuteix en el seu deteriorament, el seu empobriment i la seva ineficiència, en detriment sobretot de les classes més desafavorides.
  •  Cal destinar tots els mitjans, tant materials, com econòmics, com de recursos humans per a la seva preservació.
  •  Vist que l’estat espanyol ha mostrat una vegada i una altra la seva intenció de torpedinar totes les iniciatives per aconseguir que Catalunya pugui gestionar els seus ingressos, vista la seva intenció de perpetuar el dèficit fiscal i vist l’incompliment de pagaments pressupostaris acordats: ens cal un Estat propi que pugui donar resposta a les necessitats de la societat catalana amb plena capacitat tant en la gestió com en la planificació dels Serveis Públics.
  • Aquest Estat s’ha de fonamentar en el compromís envers les ciutadanes i ciutadans de facilitar una qualitat de vida d’acord amb els esforços tributaris que estem fent i que aquests esforços siguin exigits de manera progressiva.
  •  La qualitat dels Serveis Públics és garantia de progrés: cal fomentar l’educació, la sanitat, els serveis a les persones, sobretot en les situacions de necessitat, així com l’accés a la cultura i també unes polítiques econòmiques destinades a satisfer les necessitats de la ciutadania.
  • Cal elaborar un catàleg de serveis a la ciutadania, així com una carta de serveis que en garanteixi les prestacions mínimes necessàries i un estàndard de qualitat.
  • Cal que l’atenció a les persones, el seu desenvolupament integral i la seva protecció en situacions de necessitat sigui la raó de ser fonamental de l’Administració i de l’Estat propi pel qual lluitem.
  •  Per acabar, cal que l’interès general prevalgui sobre el particular de persones o de grups de pressió, que es garanteixi el caràcter públic dels serveis a la ciutadania, que es prescindeixi de criteris de guany econòmic en la seva planificació i que es garanteixin condicions de vida suficients i dignes per a tota la ciutadania del nostre país.
Barcelona, 6 d’abril de 2013