L’Acord
GOV/33/2015, de 10 de març, regula la recuperació d’una part de la paga
extraordinària i addicional del mes de desembre de 2012 per al personal del
sector públic de la Generalitat de Catalunya preveu que l’abonament d’aquestes quantitats es produeixi d’ofici en la nòmina d’aquest mes de març, és a dir, en el cas del
personal que es va veure afectat per la supressió de la paga extraordinària de
desembre de 2012 i que continua prestant
serveis en l’Administració de la Generalitat o en el mateix ens, organisme o
entitat del seu sector públic.
En
certs supòsits l’abonament de la
part de la paga extraordinària objecte de recuperació caldrà que la persona interessada presenti una
sol·licitud.
Supòsits
en què l’abonament ha d’anar precedit de sol·licitud expressa:
a) Personal que hagués cessat en el servei actiu
o situació assimilada.
b) Personal
que hagués perdut la condició d'empleat públic o treballador al servei de
l'Administració de la Generalitat o dels seus organismes, ens o entitats.
c) Personal
que hagués canviat de destinació passant a prestar serveis fora de l'àmbit dels
departaments de la Generalitat o dels seus organismes, ens o entitats, o que,
mantenint-se dins d'aquest àmbit, hagués passat a prestar serveis en un
organisme, ens, o entitat diferent al d'adscripció entre l'1 de juny i el 30 de
novembre de 2012.
Departament, organisme, ens o entitat on s’ha d’adreçar la sol·licitud:
a) La
sol·licitud d’abonament s’ha d’adreçar al departament, organisme, ens o entitat
on es prestaven els serveis, és a dir, al departament, organisme, ens o entitat
a qui li hagués correspost abonar els primers 44 dies de la paga
extraordinària, paga addicional del complement específic o pagues addicionals
equivalents, corresponents al mes de desembre de 2012.
b) En els
casos en que s’hagués canviat d'Administració de destinació des de
l’Administració de la Generalitat, o s’hagués passat a prestar serveis en el
sector públic de la Generalitat, durant el període corresponent als primers 44
dies de la paga extraordinària i addicional objecte de supressió,
l’abonament correspon a ambdós administracions,
organismes, ens o entitats, de forma proporcional al temps de serveis prestats,
en conseqüència, cal presentar una sol·licitud diferenciada adreçada a cadascun
d’aquestes.
c) En
els casos de prestació de serveis en organismes, ens o entitats extingits amb
posterioritat a l’any 2012, la sol·licitud s’ha d’adreçar al departament,
entitat o organisme que l’hagi succeït o assumit les seves funcions i, si no es
va produir la successió o l’assumpció de funcions, la sol·licitud s’adreçarà al
darrer departament d’adscripció o vinculació de l’organisme, ens o entitat
extingida.
Període
de presentació de la sol·licitud i data de l’abonament.
El
termini de presentació de la sol·licitud és de tres mesos a comptar des de la
data de publicació en el DOGC de l’Acord GOV/33/2015, de 10 de març, és a dir,
a partir del dia 12 de març de 2015.
L’abonament
es realitzarà en el mes següent a la verificació de la seva procedència.
No deixeu de llegir nota
informativa.