dissabte, 27 de novembre del 2021

Serveis mínims VAGA 30N

1.9 Assistència sanitària en els centres i els establiments sanitaris assistencials de titularitat pública: 
a) Assistència als centres i establiments de l’àmbit del SISCAT: 
1. El normal funcionament del servei d'urgències, tant l'atenció de malalts externs com l'atenció dels malalts ingressats a les unitats d'observació d'urgències, a criteri del metge encarregat del malalt. 
2. El normal funcionament de les unitats especials: unitats de cures intensives, unitats de vigilància intensiva, unitats coronàries, unitats d'hemodiàlisi, neonatologia, parts i tractaments de radioteràpia i quimioteràpia, així com totes aquelles altres que puguin tenir la consideració d'unitats especials d'urgència vital. 
3. S'han de garantir els tractaments de radioteràpia i quimioteràpia en situacions urgents i de necessitat vital i, en altres situacions, a criteri del facultatiu que atengui el malalt. 
4. S'haurà d'atendre l'activitat quirúrgica inajornable derivada de l'atenció urgent i greu a criteri de la direcció mèdica, escoltat el cap de servei, tant pel que fa referència al preoperatori com al postoperatori. 
5. Mentre estigui ingressat, tot malalt haurà de ser respectat en el seu dret a ser atès, tant des del punt de vista assistencial, com des del bàsic d'infermeria i hoteler. 
6. En els centres d'assistència extrahospitalària, es garantirà l'assistència urgent durant l'horari habitual de cada centre. Aquest servei es prestarà amb un 25% de la plantilla, tot i que quan es garanteixi amb un dispositiu assistencial unipersonal s'haurà de considerar aquesta situació com a mínim i es prestarà amb l'assistència normal pròpia dels serveis especials i ordinaris i altres dispositius d'atenció continuada, excepte en el centres de salut mental, en els quals els serveis mínims garantiran la presència de dos professionals com a mínim, previ informe tècnic justificatiu per part de la direcció del centre de salut mental. 
En l’àmbit de l’atenció primària, s’ha de garantir el normal funcionament del circuit assistencial COVID-19. 
7. El servei de neteja mantindrà l’activitat normal en les àrees d’alt risc. Tenen aquesta consideració els serveis següents: 
  • Serveis d’urgència 
  • Àrea quirúrgica (quiròfans i avantquiròfans). 
  • Unitat de vigilància intensiva, reanimació (postoperats) i unitats coronàries. 
  • Unitats de grans cremats 
  • Unitats de prematurs 
  • Unitats de diàlisi 
  • Unitats d’asèptics i malalts infecciosos 
  • Sala de parts i paritoris 
  • Àrees de malalts immunodeprimits (transplantats, hematologia i oncologia) 
  • Laboratori d’urgències 
  • Servei d’esterilització 
  • Cuines i serveis d’alimentació 
  • Sales de necròpsies 
  • Desinfecció terminal (neteja d’habitacions en casos d’alta de malalts en processos infecciosos) 
  • I tots aquells altres serveis que puguin tenir aquesta consideració 
  • Dins les àrees d’alt risc, el servei de neteja inclourà l’evacuació de roba bruta i residus 
Per a la neteja de la resta de dependències del centre es fixa com a serveis mínims el 85% del servei 
8. El servei d'hoteleria ha de garantir el menjar de tots els malalts ingressats. 
9. El serveis de neteja i d’hoteleria han de quedar garantits si aquests serveis els realitzen el personal propi del centre. 
10. S'haurà de garantir el normal funcionament del servei de coordinació d'urgències i els sistemes d'emergències mèdiques, en atenció a les especials característiques de l'assistència prestada. 
11. Campanya de vacunació COVID-19: s’ha de garantir el normal funcionament dels equips especialitzats en la campanya de vacunació de la COVID-19, donada la necessitat urgent de salut pública de vacunar al major nombre de persones en el menor temps possible, així com pel que fa a la caducitat dels vials de vacunació. 
12. La resta de serveis no previstos en els apartats anteriors funcionaran amb el mateix règim que en un dia festiu, exceptuant aquells centres on la plantilla sigui igual a la dels dies laborables, en que passarà a ser del 50% (en situació de nombre imparell s'arrodonirà el personal de servei sempre per excés). 
b) Personal d’assistència sanitària de centres penitenciaris i centres educatius del Departament de Justícia: manteniment dels serveis habituals per al personal sanitari. 
c) Serveis farmacèutics: Es mantindran amb el personal laboral adient que presti serveis en els torns de guàrdia i nits que estiguin establerts. 
d) Banc de Sang i Teixits: 50% del servei