dilluns, 7 d’octubre del 2024

Resum de la reunió extraordinària de la Mesa Sectorial de Negociació de Sanitat de l'1 de juliol de 2024 aprovada en data 27/9/2024

En data 27 de setembre de 2024 es va aprovar l'acta de la reunió extraordinària de la Mesa Sectorial de Negociació de Sanitat (MSNS) que es va fer l'1 de juliol de 2024.

La Intersindical a l'ICS, d'acord amb els principis de transparència i de protecció de dades personals, compartim  amb tot el personal de l'ICS el resum que hem fet de l'acta definitiva que vam rebre en data 3 d'octubre de 2024.

A continuació us ho expliquem:

Reunió extraordinària de la Mesa Sectorial de Negociació de Sanitat del 1 de juliol de 2024

Punt únic de l’ordre del dia


L'acta de la reunió extraordinària de la Mesa Sectorial de Negociació de Sanitat del 1 de juliol de 2024 se centra en les següents modificacions i acords:

Propostes de modificació de l'Acord sobre la mobilitat voluntària (Mobilitat entre Gerències/Hospitals també conegut com a Concurs de trasllats obert i permanent):

Modificació del punt 4: 

Es suprimeix del punt 4 de l’Acord l’oració: “...i les places que resultin vacants per la participació del personal estatutari en el concurs de trasllat obert i permanent, llevat de la primera resulta". 

[ACLARIMENTS DE LA INTERSINDICAL] Per tant, es suprimeix l'exclusió de la primera vacant resultant del concurs de trasllat obert i permanent, obrint la possibilitat que les places que deixin vacants les professionals que es mouen es puguin ocupar per altres participants al concurs de trasllats.

Nova clàusula: 

S’afegeix al punt 11.3 de l’Acord: Si un professional sol·licita un lloc perfilat, només pot ser exclòs de la mobilitat si rebutja l’oferta d’un lloc que coincideixi amb el perfil sol·licitat.

Obligació de participació: 

Es modifica el punt 6.2.de l’Acord: El personal estatutari fix que ocupi una plaça de manera provisional haurà de participar en el concurs de trasllat obert i permanent, i en cas de no fer-ho, passarà a excedència voluntària.

"El personal estatutari fix que es trobi en aquesta situació ha de presentar la sol·licitud de participació en el concurs de trasllat, i durant els dos primers anys haurà de sol·licitar, per ordre de preferència, al menys una plaça en una Gerència Territorial i en un Servei d’Atenció Primària o Hospital de la seva categoria professional i especialitat.

El/la professional que tingui un nomenament provisional i demani una Gerència Territorial i un SAP o Hospital, quan en el SAP o l’Hospital demanats no hi hagi o s’hagin esgotat les sol·licituds de trasllat per mobilitat voluntària oberta i permanent, consolidarà el SAP o l’Hospital demanat, i la vacant que fins aleshores estava ocupant de manera provisional passarà a ser la seva adscripció definitiva.

El/la professional amb un nomenament provisional que tot i haver participat conforme al punt anterior no obtingui plaça definitiva després de les dues primeres convocatòries, té l’obligació de sol·licitar en la següent convocatòria i per ordre de preferència, totes les places de la seva categoria i especialitat, i si no ho fa, serà declarat/da també d’ofici en situació d’excedència voluntària.

L’adscripció a una plaça definitiva en aquest cas es farà de la següent manera:
- Durant el primer mes, li serà adjudicada la primera vacant que resulti a la Gerència Territorial escollida en primera opció.
- A partir del segon mes, la primera vacant que resulti a la Gerència Territorial de la seva primera o segona opció escollides.".

El Director de Persones fa els següents aclariments: El personal amb destinació provisional ha de participar en la Mobilitat Voluntària Oberta i Permanent (MVOP) i te l’opció durant dos anys de sol·licitar mínimament 1 SAP o 1 Hospital , no essent preceptiu adjudicar-los la primera vacant que es produeixi.

La modificació de l’Acord sobre la mobilitat voluntària ha de passar pel plenari de la Mesa Sectorial i ser convalidat pel Govern.

Proposta d'acord per a la baremació extraordinària de la MVOP (Mobilitat entre Gerències/Hospitals també conegut com a Concurs de trasllats obert i permanent):

Es preveu una baremació extraordinària el 30 de setembre de 2024 (que finalment no s'ha produït), integrant sol·licitants de la campanya de 2023 i persones que hagin consolidat plaça en convocatòries de 2023.

[ACLARIMENTS DE LA INTERSINDICAL] En la darrera versió del document que la Direcció de Persones proposa als sindicats de data 13 de juny de 2024 s'especifica el següent:

Aprovar una convocatòria de baremació extraordinària amb efectes del dia 30 de juny de 2024, que integri en una llista única, amb igualtat de condicions i ordenat en aquesta data únicament per la puntuació que estableix el barem de MVOP:
  • Participants admesos en la convocatòria de 2023, i resta de personal fix que estigui apuntat a la data de la nova baremació, que inclourà als adjudicataris de les PESCO 2.018. 
  • Adjudicataris de la REPESCO 2023, els quals tenen una adjudicació provisional i han de participar forçosament en la MVOP, i també la resta de personal que pugui tenir una adjudicació provisional a data de 30 de juny de 2024.
  • Aquesta nova baremació serà vàlida fins al 31 d’octubre de 2025, data de la següent baremació de conformitat amb allò establert a l’Acord vigent de MVOP.

Aquestes tindran prioritat sobre altres participants.


El Director de Persones explica que les persones que han consolidat en les convocatòries de la PESCO-2019 i la REPESCO-2023 podran participar en la MVOP (Mobilitat entre Gerències/Hospitals també conegut com a Concurs de trasllats obert i permanent) en igualtat de condicions que les persones sol·licitants de la MVOP (Mobilitat entre Gerències/Hospitals també conegut com a Concurs de trasllats obert i permanent) de la campanya 2023.

Criteris d'assignació provisional i consolidació de places

Continuïtat assistencial: 

Assignació a les persones de les fases 1 i 2 del procés d'estabilització 

El Director de Persones exposa que els professionals que participen en les fases d’estabilització de llocs (fases 1 i 2) podran consolidar la seva plaça i mantenir el seu lloc de trevall actual si ja hi treballaven, en aplicació de la Llei 20/21. Això és especialment rellevant per evitar un moviment massiu de professionals i garantir la continuïtat dels serveis assistencials.

Assignació a les persones de la fase 3 del procés d'estabilització 

Aquestes persones escolliran i se li assignarà una Gerència Territorial, i posteriorment s’articularà un procés intern per assignar-les a un Servei d’Atenció Primària (SAP) o bé a un Hospital.

Observacions de les organitzacions sindicals i aclariments de la Direcció de Persones:

Es demana sobre el sistema de funcionament de la prelació de la MVOP: si es produeix una resulta, com serà assignada

La Direcció de Persones respon que les resultes del Concurs de trasllat entre gerències/hospitals seran assignades a les persones que tinguin millor prelació en el barem de l’oposició. 

El moviment intern una vegada assignada la Gerència Territorial aplicarà la puntuació obtinguda a la convocatòria d’oposició.

En relació a la participació per una persona amb destinació provisional i la participació a la mobilitat de primària, és necessari primer consolidar definitivament mitjanánt el concurs de trasllat entre gerències/hospitals, per participar posteriorment en la mobilitat de primària.  

En relació als 2 anys de sol·licitud de SAP/Hospital en les destinacions provisionals i el barem que sigui d’aplicació. En el primer any s’aplicarà el barem de l’OPO, però quin barem s’aplicarà en el segon any?

La Direcció de Persones respon en relació a la primera qüestió que el barem a aplicar ha de garantir que el personal fix tingui preferència i cap persona que estigui inscrita en el Concurs de trasllat entre gerències/hospitals pot veure que altri li passi per davant. 

Sobre el 90% de persones de la fase 1 romandran al lloc on estan treballant, per tant es preveu un impacte mínim.

Es reclama un mapa de llocs de treball per categories i territoris, i una comissió de seguiment de l'Acord del Concurs de trasllat entre gerències/hospitals

La Direcció de Persones respon que la plantilla de l’ICS és dinàmica i no es disposa d’una relació de llocs vacants, ates que es van generant dia a dia. Amb el sistema que es proposa es garanteix que quan es genera una vacant, per exemple quan una infermera es jubila, aquest lloc s’ofereix a Concurs de trasllat entre gerències/hospitals, abans d’anar a borsa de treball.

La Direcció de Persones afirma que és preceptiu que els sindicats signants d’un acord o d’un pacte puguin fer seguiment del seu desenvolupament, configurant una Comissió de Seguiment. En aquest sentit recull la proposta i l’analitzarà.

3. UGT:
   - Pregunta sobre el futur dels interins que no aprovin els processos d’oposició.
   - Sol·licita aclariments sobre les persones que consolidin en fase 1 i 2 però no facin continuïtat assistencial, i el procediment per a les que estiguin en excedència i vulguin reingressar.

Es pregunta sobre en quina situació quedaran les persones interines que no aprovin el procés d’oposició

La Direcció de Persones respon en relació a la pregunta que les persones que ocupen un lloc interinament prèviament al gener de l’any 2018 no seran cessades. Les persones que participen en la fase 3 del procés d'estabilització amb caràcter general no porten molt temps prestant serveis a l’ICS, per aquest motius no han generat adherència i poder ser remoguts per una persona estatutària sol·licitant de Concurs de trasllat entre gerències/hospitals.

Quan les persones de la convocatòria de la REPESCO-2023 es trobin en un lloc en el qual no hi ha sol·licitud de Concurs de trasllat entre gerències/hospitals, aquestes persones consoliden en el seu lloc.

Es demanen les dades identificatòries dels llocs vacants (de nova creació també en formen part, així com els que es van generant per la dinàmica de l’organització: jubilacions, excedències, baixes...) que seran ofertades en el procés de Concurs de trasllat entre gerències/hospitals

La Direcció de Persones diu que l’Acord de Concurs de trasllat entre gerències/hospitals únicament ha estat tractat en les sessions de la Mesa Sectorial. No es disposa d’una relació de llocs vacants, ates que es una qüestió de gran dinamisme. En aquest sentit s’expliquen les dades que van estat facilitades sobre les altes, baixes, i moviments que es van produir a l’exercici 2023. S’intentaran desgranar aquestes dades.

Personal estatutari de l'ICS:
  • Baixes: 2.009
    • Jubilacions: 936
    • Defuncions: 34
    • Excedències sense reserva de lloc de treball: 1.023
    • Concurs-oposició for ade la Generalitat: 8
    • Altres (separació del servei, retorn a l'administració d'origen): 8
  • Altes: 638
  • Diferència: 1.371
Es proposa a les fases 1 i 2 fer servir el criteri de Continuïtat Assistencial (CA) com s’ha explicar, i això en aplicació de la Llei 20/2021, de 28 de desembre, de mesures urgents per a la reducció de la temporalitat a l'ocupació pública. Sobre la fase 3 es pretén que no passi per davant de les persones que ja han consolidat prèviament i es troben en el procés de MVOP.

A l’any 2023 no han estat aprovades noves accions a l’ICS. Les del 2022 els llocs dotats pressupostàriament van ser fruït de la transformació d’eventualitats de llarga durada en llocs estructurals. Amb la proposta actual es proposa que des de la situació present i en exercicis de futur els llocs que estiguin desocupats, per la circumstancia que sigui en cada moment, siguin oferts a les persones que es troben en el procés de MVOP.

Es proposa que primer consolidin definitivament destinació les persones d e la PESCO-2018 i REPESCO-2023 prèviament a les fases 1 i 2.

La Direcció de Persones respon que el criteri aplicat a les fases 1 i 2 és una resultant de l’aplicació de la Llei 20/2021, de 28 de desembre, de mesures urgents per a la reducció de la temporalitat a l'ocupació pública, i cal valorar-la com una excepció. 

En pràcticament la totalitat dels casos es tracta de professionals que de vell antuvi treballen a l’organització (10-15 anys...) i per això l’estabilització és a aquests llocs en el quals cal donar seguiment a la ciutadania en la seva relació amb el servei de salut i els seus professionals de referència. Tanmateix cal garantir que als serveis, EAP i centres no es generi un caos organitzatiu pel moviment massiu de professional a la mateixa data.

El sistema negociat a l’ICS en el present Acord és un model d’èxit pactat que cal valorar. Té punts de millora i per això es fan les propostes recollides als documents. De cara a futur totes les vacants han de sortit a MVOP, cosa que afavorirà i garantirà la transparència del procés.


Propores reunions i temes pendents de tractar

L'acta finalitza amb la confirmació de pròximes reunions per discutir aspectes pendents:
  • el grup de treball de trasplantaments 
  • i el seguiment de l'acord de MVOP.


La Intersindical a l'ICS lluitem i treballem per a tot el personal de l'ICS.

🚩Lluitem per millorar les condicions laborals! #LluitemAmbTu

📲 Difon el missatge!

👍 Segueix-nos a:

✖️Twitter 📻 Telegram 📹 Youtube  📸Instagram

📝 Afilia't i lluita amb La Intersindical!
📧 ics@intersindical-csc.cat