Amb l'entrada en vigor del Reial decret 1060/2022, les persones treballadores ja no tenen l'obligació de lliurar personalment a l'empresa els comunicats de baixa, confirmació o alta mèdica. Ara és el servei públic de salut, la mútua o l'empresa col·laboradora qui ha de trametre aquestes dades a l'INSS (Institut Nacional de la Seguretat Social), i aquest, al seu torn, les comunica a l'empresa amb finalitats administratives.
Tot i això, a l'Institut Català de la Salut, per garantir una atenció correcta a les persones usuàries, és imprescindible que qualsevol absència per motius de salut o altres causes sigui comunicada immediatament al responsable jeràrquic.
🔎 Resum de la Instrucció 01/2023 del Director Gerent de l'ICS
📌 Obligació de comunicació immediata:
S'ha de comunicar de seguida, pel canal que sigui més àgil i eficaç (telèfon, correu electrònic, familiar...).
Aquesta notificació s'ha de fer al cap de la unitat o superior jeràrquic immediat.
📌 Justificació documental:
Si l'absència requereix justificació, es farà posteriorment amb la documentació corresponent.
📌 Entrada en vigor:
Aquesta instrucció és aplicable des de l'1 d'abril de 2023.
📌 Altres instruccions:
Queda sense efecte qualsevol norma o instrucció anterior que contradigui aquesta.
📄 Consulta la instrucció oficial (PDF)
✅ Recorda: La comunicació immediata és clau per a una bona planificació dels equips i per garantir la continuïtat assistencial. No comunicar una absència pot tenir repercussions negatives tant per a l’equip com per a les persones ateses.
🔗 És una responsabilitat de totes i tots facilitar la gestió eficient dels serveis assistencials.
🔔 Una absència comunicada a temps, és una atenció garantida!
📢 Responsabilitat, coordinació i servei públic de qualitat.
🔄 Comparteix aquest missatge!
Ajuda’ns a arribar a més companys/es:
✖️Twitter 📻 Telegram 📹 Youtube 📸Instagram ✅ WhatsApp
✊ Afilia’t i lluita amb La Intersindical!👉 Afilia’t aquí
📧 Contacte: ics@laintersindical.cat