La Intersindical a l’ICS vol informar-vos sobre el procés d’elaboració del Reglament de Règim Intern (RRI) dels Equips d’Atenció Primària (EAP). Aquest document és essencial per establir l’organització i el funcionament intern de cada equip, tal com estableix l’Ordre de 6 de maig de 1990, d’aprovació del Reglament Marc de funcionament dels EAP.
🔎 1. Què és el Reglament de Règim Intern (RRI)?
El RRI recull les normes i criteris que regulen el funcionament intern de cada EAP, adaptant-los a les seves necessitats i característiques específiques. Cada EAP es regeix pel seu propi RRI, d’acord amb el Reglament Marc.
📌 2. Quin contingut ha de tenir el RRI?
El RRI ha d’incloure com a mínim els apartats següents:
✅ Denominació de l’ABS, composició de l’EAP, horaris i torns de treball.
✅ Distribució del temps entre activitats, incloent horaris i llocs de treball.
✅ Organització de la consulta.
✅ Organització de l’atenció domiciliària.
✅ Organització de l’atenció a urgències i continuada.
✅ Tipus i periodicitat de les reunions de l’EAP.
✅ Sistemàtica de registre de la informació i documentació bàsica.
✅ Coordinació amb serveis de suport diagnòstic i el segon nivell assistencial.
✅ Coordinació amb altres recursos sanitaris i socials de l’ABS.
🏥 3. Qui elabora el RRI?
📌 Tots els membres de l’EAP han d’elaborar conjuntament la proposta del RRI sota la direcció del o de la directora i adjunta a la direcció de l’EAP.
📜 4. A qui s’ha d’elevar la proposta de RRI? Qui l'aprova?
📌 Un cop elaborada, el o la directora de l’EAP ha d’elevar la proposta al director/a del SAP, que la traslladarà al gerent de la Gerència per a la seva aprovació definitiva.
🚨 5. Què passa si el RRI no s’aprova?
📌 Si el o la gerent no aprova la proposta, la retornarà exposant-ne els motius.
📌 L’EAP tindrà un mes per modificar el document i tornar-lo a enviar al director/a del SAP.
📌 Si no es presenta cap nova proposta o la versió modificada tampoc s’aprova, el director/a del SAP i el director/a de l’EAP seran qui elaboraran el RRI.
🔄 6. Quan i com es pot modificar el RRI?
📌 Un cop aprovat, el RRI no podrà ser modificat fins al cap d’un any i, a partir d’aleshores, només cada dos anys.
📌 Excepcions: Si es produeixen circumstàncies extraordinàries que obliguin a modificar el funcionament de l’equip, es podrà fer un canvi anticipat amb la deguda justificació.
📌 La proposta de modificació podrà venir tant de tots els membres de l’EAP com del director/a del SAP, i haurà de seguir el mateix procediment d’aprovació.
⏳ 7. I mentre no hi ha RRI aprovat?
📌 Si l’EAP encara no té aprovat el RRI, el director/a del SAP establirà provisionalment els criteris de funcionament, en coordinació amb la direcció de l’EAP.
⚠️ Per què és important el RRI?
📢 Aquest reglament és fonamental per garantir el bon funcionament dels Equips d’Atenció Primària i la qualitat assistencial!
👉 La implicació dels professionals en la seva elaboració i revisió és clau per adaptar-lo a la realitat de cada equip i millorar l’organització del treball.
🔹Els i les membres de l’EAP NO estan obligades a acceptar cap plantilla o model de RRI elaborat
prèviament per la gerència o per la direcció del SAP.
🔹Tots els membres de l’EAP, conjuntament amb la direcció, poden fer les seves pròpies propostes per tal d’arribar a un consens intern, sense cap influència externa.
🔹En cas de discrepància o falta de consens, és
responsabilitat del o de la Gerent la seva aprovació.
💬 Des de La Intersindical a l’ICS defensem la necessitat que els RRIs es desenvolupin de manera participativa, garantint la veu dels professionals en la seva elaboració i modificació.
📩 Si tens dubtes o vols més informació, contacta amb nosaltres:
📧 ics@laintersindical.cat
🚩 Junts, per uns EAP amb organització democràtica i adaptada a la realitat professional! #LluitemAmbTu 💪
📲 Comparteix aquesta informació amb els teus companys/es!
Ajuda’ns a arribar a més companys/es:
✖️Twitter 📻 Telegram 📹 Youtube 📸Instagram ✅ WhatsApp
✊ Afilia’t i lluita amb La Intersindical!👉 Afilia’t aquí
📧 Contacte: ics@laintersindical.cat