📢 L'increment addicional del 0,5% per al personal del sector públic, aprovat pel govern espanyol, encara no ha estat abonat a molts treballadors i treballadores.
💰 Aquest increment, amb efectes retroactius des de l'1 de gener de 2023, es va vincular a l'evolució de l'Índex de Preus al Consum Harmonitzat (IPCA), però la seva aplicació efectiva ha quedat a mercè de l’Estat.
🔍 Per què és important?
✅ L’acumulació d’anys de congelacions salarials i retallades ha provocat una pèrdua de poder adquisitiu històrica per al personal de l’ICS.
✅ Aquest 0,5% no compensa ni de lluny la inflació, però evidencia una vegada més la incapacitat de Catalunya per decidir sobre els seus propis treballadors i treballadores públics.
✅ Si la Generalitat tingués la capacitat de fixar i aplicar increments salarials sense dependre de Madrid, aquesta situació no s’hauria produït.
🔴 Un finançament just per millorar les condicions laborals de l’ICS
Aquesta situació torna a posar sobre la taula la necessitat urgent d’un nou model de finançament per a Catalunya i per a Salut.
⏳ Des de l’any 2009, l’actual sistema de finançament ens condemna a un espoli fiscal permanent i una dependència total de l’Estat.
💰 Què implicaria un nou model de finançament?
📌 Gestionar el 100% dels impostos generats a Catalunya per decidir com i on es destinen.
📌 El doble d’ingressos per a Catalunya, que permetria una veritable aposta per uns pressupostos socials.
📌 Dotar el sistema de salut amb més de 10.000 milions d’euros addicionals per equiparar-nos als estàndards europeus.
📢 Recuperem els drets perduts!
🔴 L’ICS i el Govern de Catalunya han de poder decidir lliurement sobre els salaris del seu personal, sense haver d’esperar la llum verda de Madrid!
🔴 És urgent recuperar el poder adquisitiu perdut després d’una dècada de retallades i precarització!
🔴 Volem un model sanitari català que prioritzi la qualitat assistencial i les condicions laborals del personal!
📉 Recordatori de tot el que hem perdut en l’última dècada
📌 Retallada de les pagues extres (2010-actualitat)
📌 Reducció al 50% de les DPO de l'ICS (2012-2019)
📌 Eliminació del Fons d’Acció Social (2011)
📌 Suspensió de les aportacions al Pla de Pensions (2011-2019)
📌 Retallada en dies d’assumptes particulars i permisos retribuïts.
📌 Sobrecàrrega de treball constant per manca de personal i manca de cobertura de baixes.
📣 Ja n’hi ha prou! Per un sistema de finançament just que permeti dignificar el sistema de salut i la feina dels seus professionals!
💬 Comparteix aquest missatge i suma’t a la reivindicació!
Ajuda’ns a arribar a més companys/es:
✖️Twitter 📻 Telegram 📹 Youtube 📸Instagram ✅ WhatsApp
✊ Afilia’t i lluita amb La Intersindical!👉 Afilia’t aquí
📧 Contacte: ics@laintersindical.cat