Al mes de desembre de 2021 la Intersindical ICS Catalunya Central vam tancar una nova enquesta (llegir+) sobre condicions laborals del personal de la Gerència Territorial Catalunya Central de l'ICS.
Una vegada analitzats els resultats, compartim els resultats i les següents conclusions:
1.
Alta temporalitat: Més del 60% de les persones enquestades manifesta que la seva vinculació
és temporal. No obstant gairebé el 40% fa més de 10 anys que hi treballen a
l’ICS.
2.
Càrregues de treball:
/ Gairebé el 70% del personal de la GTCC afirma que la seva carrega de
treball és d’una pressió alta o molt alta.
/ El personal sanitari és el que manifesta una pressió més alta.
/ El personal que manifesta més càrrega de treball pertany a l’àrea
territorial del Bages-Berguedà-Solsonès.
3.
Desigualtat retributiva: Només un 20% del personal considera que hi ha igualtat retributiva. El
85% del personal GiS considera que són el col·lectiu més afectat per la
desigualtat retributiva. Consulta el nostre informe sobre DPO i Carrera
professional justes per a tot el personal (llegir+)
4.
Promoció professional:
/ El 73% manifesta que les convocatòries de selecció de personal impedeixen
la seva promoció professional, !!!
/ i més del 80% inclouria el currículum cec en els processos de selecció
de personal estatutari temporal per evitar discriminacions i afavorir la
igualtat d’oportunitats. (llegir+)
5.
Normes de funcionament intern: El personal ACUT i el personal de serveis centrals és
el més afectat per la falta de plans funcionals o normes de funcionament
intern.
6.
IntegRHo i calendari laboral:
/ El personal enquestat dona un aprovat justet a l’IntegrRHo, actual
sistema de gestió del temps de la GTCC, amb un 2,8 sobre 5.
/ Modificació del calendari per necessitats de l’empresa: Més del 66% del personal afirma que el seu
calendari ha patit modificacions alguna o moltes vegades al llarg de l’any per
necessitats de l’empresa.
7.
Desconnexió digital:
/ El 72,5% afirma que l’empresa contacta fora de la jornada ordinària de
treball
/ i gairebé el 48% afirma que l’empresa ho fa mitjançant WhatsApp ,
Telegram o altres sistemes de missatgeria instantània fet que afecta més al
personal sanitari que al de gestió i serveis.
8.
Polítiques d’igualtat: Les enquestades donen un aprovat justet al Pla d’Igualtat.
9.
Conciliació laboral i familiar: Hi ha certa divisió amb aquesta qüestió tot i que el 43%
creu que l’empresa facilita bastant la conciliació, mentre que un 35% creu que
la facilitat poc.
10.
Nou permís per cuidar d’un/a fill/a menor d’edat contagiat per la COVID-19
(o altre virus pandèmic) i amb confinament
domiciliari: Les
enquestades puntuen amb bona nota la possibilitat d’introduir aquest nou
permís, amb un 4,1 sobre 5.
11.
Pla formatiu amb la participació activa les universitats i els col·legis i
associacions de professionals de Catalunya: Alt interès amb que les universitats, els col·legis i
associacions catalanes participessin activament en el nostre Pla Formatiu 4,2
sobre 5.
12.
Acordar fórmules contractuals i retributives orientades a fer atractiu
l'exercici professional en les zones rurals i altres llocs de difícil
cobertura: les persones
enquestades puntuen amb un 4,3 sobre 5 la proposta de què s’acordin fórmules
per atraure professionals a zones difícils de cobrir.
13.
Recuperació de talent: Més del 87% de professionals està d’acord amb introduir
mecanismes i incentius per recuperar la gran quantitat de professionals que
van emigrar durant els anys de la crisi econòmica.
14. Satisfacció amb les condicions laborals:
/ El 50% del personal enquestat està poc o gens satisfet amb les condicions
laborals
/ i només un 2,25% manifesta que està molt satisfet.
/ Més de la meitat del personal sanitari està poc o gens satisfet,
/ mentre que en el personal de gestió i serveis, el 47% està poc o gens
satisfet.
Podeu
consultar l’informe complet aquí .