divendres, 23 de febrer del 2024

Dret a la percepció i quanties del complement de productivitat variable a l'ICS - Direcció per objectius (DPO)

El complement de productivitat variable per objectius a l'Institut Català de la Salut (ICS) és una retribució vinculada al grau d’assoliment dels objectius establerts per als professionals sanitaris. Aquest sistema, conegut com a Direcció per Objectius (DPO), forma part de l’incentiu professional implantat amb el II Acord i posteriorment modificat amb el III Acord.

Segons l’article 43.2.c) de la Llei 55/2003, de l’Estatut Marc del personal estatutari dels serveis de salut, el complement de productivitat té com a objectiu retribuir:
L’especial rendiment, interès i iniciativa del professional
La participació en programes concrets
L’aportació a la consecució d’objectius programats

Això implica que cada professional orienti la seva activitat cap als objectius estratègics de l’organització, fomentant així la millora contínua dels processos i resultats.

👥 Qui té dret a percebre el complement de productivitat variable (DPO)?

📌 Col·lectius inclosos:
✔️ Personal estatutari fix, interí i amb nomenaments superiors a 6 mesos el dia 1 de gener de cada any.
✔️ També tindrà dret a participar de la DPO qualsevol professional que presti més de 175 dies de treball a l'ICS, seguits o alterns, amb qualsevol tipus de nomenament i durada, i l'indicador a tenir en compte serà exclusivament en aquests supòsits la presència física i efectiva de més del 96% de la jornada anual contractada.

📌 Casos especials:
➡️ Si un treballador temporal passa a interí o fix abans d’acabar l’any, se li computa tot el període.
➡️ Si un treballador temporal renuncia a un nomenament de 6 mesos perquè el centre modifica les seves condicions, però continua treballant, manté el dret a percebre la DPO.
➡️ També inclou el personal fix que treballa en equips d’atenció primària o serveis jerarquitzats gestionats per entitats alienes.

📌 Condició mínima per cobrar el complement:
➡️ 181 dies de treball efectiu (6 mesos). Es considera temps efectiu de treball el període en què el personal està en el centre de treball, a disposició de l'Institut Català de la Salut i en l'exercici efectiu de la seva activitat i funcions.

💰 Quanties i pagament del complement de productivitat (DPO)

📌 Mes de pagament:
➡️ El complement es cobra a l’abril de l’any següent al d’avaluació. (exemple: fixació 2024, pagament abril 2025).

📌 Import del complement:
➡️ La quantia depèn del grau d’assoliment d’objectius i de la categoria professional.
➡️ Atenció! ❗ A partir del 2024, la DPO de personal d’infermeria i categories sanitàries del grup A2 es redueix 500€ per finançar l’homologació amb el SISCAT (III Acord).

📌 Casos de reducció:
➡️ Si hi ha reducció de jornada o treball a temps parcial, l'import es redueix proporcionalment, excepte en casos de conciliació amb normativa específica.

📌 Condicions mínimes per percebre la DPO

Per cobrar el complement cal assolir com a mínim:
🔹 40% dels objectius individuals
🔹 40% de la mitjana d’objectius individuals + objectius d’equip

Per sota d’aquests percentatges no es cobra la DPO.

👶 Situacions especials: maternitat, reducció de jornada i canvis de lloc de treball

📌 Casos on NO s’exigeix el mínim de 6 mesos de treball:
➡️ Si dins d’un mateix any natural s’acumulen permisos de maternitat i reduccions de jornada per lactància, es computarà la mitjana del centre de treball.

📌 Canvis de lloc de treball amb altres DPO:
➡️ Si es canvia de lloc abans d’arribar als 6 mesos, es cobra la part proporcional.

📌 Casos en què no s’han fixat objectius:
➡️ Si no s’han assignat objectius, es prendrà la mitjana del compliment d’objectius del centre de treball, servei jerarquitzat, o centre corporatiu. La mitjana que serà d'aplicació serà la del personal que pertany al mateix grup professional d'acord amb la definició del III Acord

🔄 Modificacions introduïdes amb el III Acord

Signatura durant el primer trimestre de l’any per a personal fix, interí i amb contractes superiors a 6 mesos.
✅ Qualsevol professional que hagi treballat més de 175 dies té dret a la DPO, independentment del tipus de nomenament, amb un 96% de presencialitat.
Els objectius han de ser assolibles i no poden exigir formació obligatòria fora de l’horari laboral, tret que sigui voluntari.


📌 Consulta més informació sobre la Direcció per Objectius (DPO) al blog de La Intersindical a l’ICS:

🔗 La Posició de La Intersindical

💬 El sistema actual no és just ni proporcional:
Considerem que l’actual sistema de DPO té mancances significatives. Per això lluitem per:
✔️ DPO justes i equitatives.
✔️ Un sistema de carrera professional que reconegui el valor real del personal.

📖 Consulta més detalls: DPO i carrera justes per a tot el personal.


📲 Comparteix aquesta informació amb els teus companys/es!

✖️Twitter 📻 Telegram 📹 Youtube  📸Instagram ✅ WhatsApp

✊ Afilia’t i lluita amb La Intersindical!
👉 Afilia’t aquí

📧 ics@laintersindical.cat