diumenge, 20 d’octubre del 2024

Reducció de jornada per cura d’un fill o filla menor de 12 anys

El personal estatutari fix i interí de l'ICS pot sol·licitar la reducció de jornada per tenir cura directa d’un fill o filla menor de dotze anys, sempre que se'n tingui la guarda legal reconeguda. Aquesta reducció pot ser d’un terç o de la meitat de la jornada, amb la corresponent reducció proporcional de les retribucions.

A continuació, t’expliquem quines opcions hi ha per reduir la jornada, com afecta les retribucions, quines condicions cal complir i com es pot sol·licitar la compactació del gaudiment.

Aquest dret està regulat a l’article 24 de la Llei 8/2006, de 5 de juliol, de mesures de conciliació de la vida personal, familiar i laboral del personal al servei de les administracions públiques de Catalunya.

Reducció de jornada i de retribucions

La reducció habitual és d’un terç o de la meitat de la jornada, amb una disminució proporcional de les retribucions. No obstant, si les necessitats del servei ho permeten, es pot autoritzar una reducció d’entre 1/8 i 1/2 de la jornada.

Condicions generals

  • No hi ha un termini mínim de gaudiment.
  • Es pot reduir també l’atenció continuada (guàrdies) en el mateix percentatge de reducció de jornada, si el servei ho permet.
  • Només pot gaudir-la una persona pel mateix fet causant, llevat que s’exerceixi de forma alternativa i sense superar el termini global establert legalment.

Preferències horàries i justificació

Segons l’Acord del Govern de 10 de maig de 2022, el personal ha d’indicar la franja horària preferent per al gaudiment, així com les necessitats de conciliació que justifiquin la seva opció.

Règim d’incompatibilitats

Aquesta reducció és incompatible amb qualsevol autorització de compatibilitat, que resta automàticament suspesa mentre duri la reducció.

Compactació de la reducció de jornada

A petició de la persona interessada, la reducció es pot gaudir de forma compactada dins la mateixa setmana, per afavorir la conciliació i l’organització dels serveis. Aquesta modalitat dependrà de les necessitats del servei i pot ser denegada amb motivació prèvia.

Els serveis no administratius amb pactes o acords específics en matèria de jornada es regiran pel que estableixin aquests acords i pels resultats de la negociació col·lectiva.

Reducció de jornada complementària de presència

La jornada complementària de presència també es pot reduir en la mateixa proporció que la jornada ordinària, sempre que l’organització i les necessitats del servei ho permetin.

Reducció i mobilitat voluntària oberta a l’atenció primària

El personal amb jornada reduïda pot participar en convocatòries de mobilitat voluntària oberta, però la reducció decaurà un cop es faci efectiu el canvi de lloc, i caldrà tornar-la a sol·licitar, si escau, en el nou lloc de treball.


🚩 La Intersindical a l’ICS, al teu costat. Sempre.
✊ #LluitemAmbTu

🔄 Comparteix aquest missatge!

Ajuda’ns a arribar a més companys/es:

✖️Twitter 📻 Telegram 📹 Youtube  📸Instagram ✅ WhatsApp

✊ Afilia’t i lluita amb La Intersindical!👉 Afilia’t aquí

📧 Contacte: ics@laintersindical.cat