La situació d'excedència per prestar serveis en el sector públic permet al personal estatutari prestar serveis en una altra categoria de personal estatutari, com a funcionari o personal laboral dins qualsevol administració pública, sempre que no disposi d’autorització de compatibilitat. També permet al personal estatutari prestar serveis en la mateixa categoria, com a funcionari o com a personal laboral.
📝 Condicions de l'Excedència
Retribucions i reconeixement de temps treballat:
- No es perceben retribucions durant el temps en excedència.
- El temps en aquesta situació es reconeix per triennis i carrera professional en el moment del reingrés al servei actiu.
Durada de l'excedència:
- No hi ha un mínim de serveis prestats requerit ni un termini màxim per romandre en aquesta situació.
- Es pot sol·licitar el retorn a la plaça en qualsevol moment.
Resolució de la sol·licitud:
- El termini màxim per resoldre la sol·licitud és de tres mesos.
🔄 Supòsits d'Aplicació
Aquesta excedència s'aplica:
- Quan prestin serveis en una altra categoria de personal estatutari, com a funcionari o com a personal laboral, en qualsevol de les administracions públiques, llevat que hagi obtingut l'oportuna autorització de compatibilitat. Aquest supòsit també inclou prestar serveis en la mateixa categoria, si és com a funcionari o com a personal laboral
- Quan prestin serveis en organismes públics i no els correspongui quedar en una altra situació
💡 Entitats incloses al sector públic:
Són aquelles on la participació pública directa o indirecta és igual o superior al 50%, o bé aquelles sota control efectiu per part de les administracions públiques. Consulta el percentatge de participació de l'entitat al Registre del sector públic de la Generalitat de Catalunya.
⚠️ Excedència Voluntària per Incompatibilitats
Si un funcionari accedeix a una plaça de personal estatutari i vol deixar la plaça de funcionari en excedència, haurà de sol·licitar una excedència voluntària per incompatibilitats (art. 86.2.c del Decret Legislatiu 1/1997).
❌ Diferències respecte a l'excedència per prestar serveis en el sector públic:
- El temps en aquesta situació no computa per triennis, grau personal ni drets passius.
- No hi ha reserva de plaça ni destinació.
🔗 Consulta Més Informació
👉 Situacions i excedències del personal ICS
📣 La Intersindical a l’ICS treballem per tu
📲 Comparteix aquesta informació amb els teus companys/es!
✖️Twitter 📻 Telegram 📹 Youtube 📸Instagram ✅ WhatsApp
✊ Afilia’t i lluita amb La Intersindical!
👉 Afilia’t aquí