L’avaluació de competències a l'ICS serveix per avaluar diferents dimensions relacionades amb les competències professionals dels col·lectius de treballadors de l’Institut Català de la Salut.
El pacte de borsa (de selecció de personal temporal) de l'ICS estableix que l'avaluació de l'acompliment es realitzarà a través d'un qüestionari d'avaluació de l'acompliment basat en el model de la gestió per competències.
Aquest tipus de qüestionari també s'utilitza per avaluar els professionals que sol·licitin un canvi de nivell de carrera professional.
T'ho expliquem a continuació:
Qüestionari d'avaluació de l'acompliment
Consisteix en un qüestionari tipus test que estableix una puntuació a cada professional, la qual es transforma en crèdits de carrera professional, o bé en punts aplicables al barem de selecció del personal temporal.
basat en un diccionari corporatiu propi, on es detallen les diverses
competències que s’avaluen segons la categoria i àmbit professional de cada treballador.
El Diccionari de competències de l’ICS descriu un total de quinze competències,
Avaluació de l'acompliment del personal temporal
En primer lloc hem de saber que tots els períodes d'ocupació dels treballadors temporals de l'ICS poden ser avaluats.
Avaluacions obligatòries
S'avaluaran de forma obligatòria:
- els períodes de treball corresponents a nomenaments iguals o superiors als 3 mesos,
- els períodes de prova (no poden superar 3 mesos de treball efectiu per al personal sanitari i de gestió i serveis de formació universitària, ni els 2 mesos per la resta de personal sanitari i GiS)
- i, en el cas del personal interí, un cop l'any com a mínim,
- així com a totes aquelles persones candidates que, de manera acumulada, superin els 3 mesos treballant en un 1 natural i en la mateixa categoria i unitat productiva, independentment de la durada dels nomenaments.
Els i les comandaments són les responsables de fer les avaluacions de l'acompliment mitjançant el qüestionari d'avaluació.
Resultats de les avaluacions
Avaluacions amb un resultat negatiu
La persona que tingui 1 informe d'avaluació negatiu, degudament notificat per mitjà del sistema d’avisos de l’aplicació informàtica SGRH i a través de l’adreça del
correu electrònic, podrà sol·licitar, en el termini màxim de 15 dies hàbils, a la direcció de personal corresponent, una avaluació de contrast.
Serà considerada una avaluació negativa quan el seu resultat sigui inferior al 50% de la puntuació màxima del qüestionari d'avaluació.
Avaluació de contrast
L'avaluació de contrast la realitzarà una tercera persona designada per la direcció de personal de la mateixa unitat territorial. Amb el resultat de l'avaluació de contrast, les al·legacions de la persona interessada i altres elements de judici que estimi adients, la direcció de personal farà la resolució corresponent en un termini no superior a 10 dies hàbils.
Repercusions de les avaluacions negatives
La persona candidata amb un informe d'avaluació negatiu no podrà tornar a treballar en la mateixa unitat/àrea/servei on ha desenvolupat les seves funcions en el període avaluat o en qualsevol altra unitat depenent de la persona que l'ha avaluat.
La persona candidata que tingui 3 avaluacions negatives de 3 persones avaluadores diferents serà donada de baixa temporal de la borsa durant 1 any.
Quarta avaluació negativa
En la Comissió de Seguiment s'han fixat els efectes que produeix una quarta avaluació negativa.
Si la quarta avaluació té una puntuació d’entre el 40 i el 50 % de la puntuació màxima possible passat un any, la persona candidata pot tornar a fer la inscripció a la Borsa de treball, si bé no pot identificar com a preferent un centre en el qual hagi estat avaluada negativament. En aquest cas, els serveis prestats corresponents als períodes avaluats amb una avaluació negativa no han de ser tinguts en compte en l’apartat ‘serveis prestats’ del barem. Una nova avaluació negativa comporta l’exclusió de la Borsa de treball i la no admissió d’una nova inscripció a la Borsa esmentada.
Disconformitat amb el resultat de l'avaluació no negativa
La persona candidata pot manifestar la seva disconformitat amb l'avaluació de forma raonada.
En aquest cas, la persona avaluadora podrà ratificar o rectificar la seva avaluació en un termini no superior als 15 dies hàbils.
Avaluació de la carrera professional
Té per objecte avaluar aquelles professionals que sol·licitin un canvi de nivell de carrera professional.
Per a la carrera professional les avaluacions de competències es faran de forma periòdica, (amb una freqüència mínima bianual) per recollir la trajectòria professional independentment de les sol·licituds de carrera professional. Poden incloure una autoavaluació del o de la professional, i el o la comandament superior sempre realitzarà una avaluació.
Les avaluacions de competències de la carrera professional no són visibles per als professionals.
No obstant això, si entre la puntuació de l'autoavaluació i l'avaluació del comandament hi ha diferència s'haurà de realitzar una avaluació de contrast i s'haurà de designar una altra persona avaluadora amb la conformitat de la professional avaluada .
Aquesta avaluació de contrast serà definitiva.
És recomanable realitzar l'autoavaluació ja que en cas contrari l'avaluació del comandament és volca directament.
La Intersindical a l'ICS lluitem i treballem per a tot el personal de l'ICS.
🚩Lluitem per millorar les condicions laborals! #LluitemAmbTu
📲 Difon el missatge!
👍 Segueix-nos a:
📧 ics@intersindical-csc.cat